27 & 28 augusti - hundar & kräft/30 årskalas


Fredagen var min lediga dag! Och den började jag med att åka till Sörmon tillsammans med Jeanette & Madde och hundarna Santos, Ozzy & Frode.
Man skulle kunna säga att det märktes att det hade regnat en hel del innan.
Det var liksom inga små pölar som var på vägen vi gick på - det var som mindre insjöar!!
Vilka så klart hundarna sprang som tokar igenom. hihihi


Santos & Ozzy i väntan på att få komma ut.


Frode lekte siames med Santos under i stort sett hela Sörmon-vistelsen.


Ozzy däremot tackade vänligt med väldigt bestämt nej till siames-leken.


Men ibland blev det ändå en hundhög bland all ljung... hihihi


Klockren bild som visar hur det verkligen var på vår tur -
Två tokar som ränner omkring & en äldre fabror som hellre luktar på blommorna...


Efter en dusch & mat i magen var det dags att packa ner ingredienserna och fara till Sjöstugan, för att förbereda inför lördagens kalas! :)
Mamma & jag fixade pajer, cheesecake & lokalen. Pappa fanns med på ett litet hörn han med, men när Jeanette kom med Santos & Ozzy var det så klart mer skoj att få vissla i and-visslan & kasta dummies...


En enda röra med alla saker!!


Västerbottenpaj med kantareller & Broccoli&Skinkpaj - gött dä! :)


Pappa kastar & visslar, Jeanette skickar ut, Ozzy hämtar hem & Santos kan knappt fatta att inte han får springa med!!!


Lokalen innan vi fixade till den.


Efteråt - det må se kalt och tomt ut, men stämningen infann sig så snart folket kom och
hela lokalen fylldes med mat, ljus & massa snack & skratt.


Musik quiz pågår - Team Bäst vann en goodiebag!


Stort tack till alla underbara som var med och kalasade!!
Jättetack till mamma som hjälpte mig att laga, fixa & serva!

Jag hade hur kul som helst och det var jätteroligt att allt gick så bra!


  





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0