Senaste nytt...


I går köpte jag mig 2 nya par basketskor! Fastna på en gång för dem och nu längtar jag faktiskt tills det är varmt ute och torrt på backen, så att jag kan använda dem! =)
Jag är ett stort fan av vinter, kyla och framför allt snö, men nu räcker det väl!? I dag har det snöat åt alla håll tror jag, varje gång jag tittade ut genom fönstret åkte snön åt ett nytt håll! Fy tusan!

I lördags var det distansspinning, med tema Vasaloppet! =) När jag satt där på min cykel och väntade på att passet skulle börja kunde jag se på gamla klipp på Gunde, Wassberg och Mogren och även nyare klipp med Kalla, på den skärm som annars används vid pulspassen. Dessa klipp rullade under hela passet sen, för att ge lite känsla i salen! =)
Strax innan det var dags att börja spinna drar ett nytt klipp igång på skärmen, denna gång var det filmat så att det såg ut som att det var vi åkte skidor, typ som att kameran satt nere vid knät på den som åkte i spåret, om ni hajar vad jag menar. ;) Och sedan kommer det två röster som börjar gnälla om att skidorna är vallade för mycket och än det ena med det andra. Va är det för nördar??, tänkte jag...
In i salen kommer då Anna och Britta, aka Gunde och Wassberg, i full mundering! Det var hela skiddresser, mössa, glasögon, nummerlapp och självklart längdskidor och stavar. Dessa två var alltså passets ledare och hade dragit på sig sina headsets och det var de som gnällde om vallningen på väg in i salen! hihihi De såg för roliga ut!
Det var en kul grej som gjorde det jobbiga vi hade framför oss, en aningens lättare liksom. Längst fram hade de dukat upp med små muggar med blåbärssopppa och små bullar, som Britta hade bakat, på två stepbrädor, som vi kunde gå och ta i återhämtningarna om vi ville. Jag sparade mitt tills efter passet. Det satt som ett smäck då kan jag lova! =)
Hoppas på distans snart igen!

På kvällen i lördags var jag och Jeanette till Löfbergs Lila Arena - Buddy Holly! Det var jättebra och hade sina små komiska inslag. Alltid kul att göra något med syster och inga fel med Brolle så där på en lördagskväll heller! =)
Vi var båda överens om att mamma och pappa skulle gilla showen - så hörrni! Håll koll på om de fortsätter köra efter turnén! =)



SPINNING!! =)



Så himla sköna! =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0