Fåglar har flyttat tillbaka


Det är på både gott & ont som jag inser att allt fler fåglar nu visar sig efter en tids tystnad.
Kan ju börja med det onda... De där J***A självmordsbenägna duvorna som kommer två och två! De låter så deprimerade när de ho-ho:ar så jag har lust att bara ta fram en slangbella och göra slut på eländet åt dem!
Aaaaa, det var skönt att få ur sig!
De roligare fåglarna som för allt mer väsen är ju de vanliga små mesarna och sparvarna, men idag träffade jag på den fiiina fågeln - Svanen! =) Shit, det var inga små klumpar som stod där på isen och såg ut att leta efter hål i isen att plaska i. Kul att bli jagad av dem liksom... Öh, typ nej! =)
Synd bara att när jag tog kort på dem med mobilen, så såg de ganska små ut på bilden. Så om ni vill se dem live, så stod de och tryckte vid varandra på Lambergssidan av tjärnet. hihihi




Bella kollade in Big Bird 1 & 2  hihihi


Idag var det ju meningen att jag skulle få gulla med Klara hela dagen, men eftersom det i Maries bubbla fortfarande var onsdag idag, så blev det ingen vovve-leverans i morse...
hahaha Det var nästan så att det blev förvirrat och osäkert i mitt eget huvud när jag fick övertyga henna om att det faktiskt var torsdag idag! Helt underbart!!

Eftersom fejjan är nyhetsspridaren nr 1 så fick Sara reda på att jag var hundlös idag och erbjöd mig Bella som promenadsällskap medan hon skulle till skolan ett par timmar - Ja tack! =)
Så jag fick mig en långpromenad och ringde mormor på vägen, så vi möttes upp och vandrade runt Borgmästarn.
Bakom Scandic mötte vi en enorm vovve som låg å njöt i snön. Det var en sådan där vovve som är med i Alvedonreklamen - Är man stor måste man vara snäll. Och jisses va stor han var! Och så himla snäll! Handen typ försvann i hans vinterpäls när jag klappade honom.

För att återknyta till fågelrubriken så berättade mormor att en ny pippi visat sig i Högsbyn - Stjärtmesen!
hahaha Jennie, skrattar du lika mycket som jag nu? ;)


Så himla liten man kan va då...




Psst! Bokade mig en cykel förut, till 70-tals spiningen på lördag. Satt och vaktade klockan, så när den slog 20 uppdaterade jag hemsidan och ingen plats hade blivit bokad än. Tryckte in mina uppgifter och sidan uppdaterade sig med min bokning, 4 bokningar till hade gjorts! Det går undan när det är temapass på g! =)
En kvart har nu gått och hälften av cyklarna är bokade. Fatta va kul om de skulle få för sig att bygga ut spinningsalen! Vilket ös det skulle kunna bli på passen!! =)

Näe, nu ska jag lägga mig i soffan och kolla på vad folk försöker smuggla in i USA!

Ha dä!!




Kommentarer
Postat av: JJ

Jävligt gullig mes!!!!!!!!!!!!!! :D

2010-03-29 @ 20:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0