Jeanette, känner du igen uttrycket??


Det finns en blogg/hemsida som heter Kunden har (inte alltid) rätt! Jobbar man inom något serviceyrke har man ju definitivt råkat ut för x antal stunder när det krävs att man räknar till 10 (om och om och om igen...) för att hålla sig lugn och fin inför kunden.
Exempel:


Feb
3
KLÄDBUTIK | | Josefin | 0 kommentarer

Det här hände på 60-talet när jag gick runt i en klädbutik för att titta efter mammakläder. Jag gick runt i hela butiken, men kunde inte hitta några. Till slut gick jag fram till kassan och frågade var mammakläderna hängde. Tjejen i kassan pekade på ett litet ställ en bit ifrån kassan, där det hängde 5-6 plagg.


Jag:
Är det där allt ni har?
Kassörskan: Ja…?


Det blev tyst en kort stund. Tjejen i kassan tittade på mig som om jag kom från en annan planet, och fortsatte:

- Det är inte säsong!  

 
/Birgitta










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0