♪ ♪ ♫ Åh Färjestad! Åh Färjestad! ♪ ♪ ♫


På annandagen blev det lite jobb. Folk skulle byta leksaker som endera blivit dubbelt upp eller inte fungerade som de skulle. Barnen hade fått pengar i julklapp och kom med sina små plånböcker med kardborre. hihihi De är ju för goa!
Stort tack till Toys r Us folket - Det var himla kul att spendera december där!

På kvällen blev det utematch: Färjestad mötte Frölunda! Jag och Emelie köpte oss varsin biljett och tog bussen ut till arenan. Hade tagit på mig kläder så jag inte skulle frysa, men det blev allt bra kallt ändå!! Hade det inte blivit lite drag sista halvan av matchen (då Färjestad vaknade och faktiskt gjorde lite mål...) så hade jag fasiken frusit ihjäl!
Varje gång Färjestad gjorde mål smällde de av fyrverkerier och man kan ju tycka att jag borde ha vant mig eftersom de ändå gjorde 5 mål. Men jäklar va jag skvatt varje gång!! Det small högt!
De hade inför något nytt oxå mitt i perioden - power break... Små killar med varsin spade kom ut på isen och skrapade målvaktens lilla ruta. Det snöade ju hela tiden, så det behövde väl tömmas.
Men det var mitt i sista perioden som jag och Emelie tittade på varandra och såg ut som frågetecken. För helt plötsligt gick slutsignalen och det var dags för SIDBYTE! hahaha Mitt i spelet! Helt stört...
Men i det stora hela så var det himla kul att ha vart på utematchen! Vi var trots allt över 15 000 som samlats och hejade som dårar. Skrek och klappade. Det är ju sådan stämning som göra att det är kul att gå på liknande saker. För jag kan ju inte påstå att jag är speciellt sportintresserad annars...
Tvärs över isen fanns kusinerna & moster tillsammans med Janne. Kikade, men såg ingen lång kille (Victor... hihihi) som stack ut.






✫  ✫  ✫  ✫  ✫







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0