I dare you...


Kolla på http://www.tv8play.se/program/lexalonzo, avsnitt 5 och försök att inte bli förbannad när de tar upp hur lagen ser på våldtäkter! Jag har läst väldigt mycket om liknande händelser (är ett stort fan av pocketböcker), men hakan åker lika långt ner varje gång ändå!
Verklighetsbaserade berättelser i olika former och rena faktaböcker är som en drog, ju mer jag läser desto mer vill jag läsa! Blir förbannad, illa berörd och ibland direkt mörkrädd, av allt som händer och vad konsekvenserna kan bli (eller inte bli)! Men det är också det som gör att jag sträckläser böckerna jag köper.




Den som kan lagen, kan lagen inte komma åt. I Lex Alonzo får du lära dig hur lagen fungerar. Programledaren Michael Alonzo förklarar på ett lättbegripligt sätt vilka skyldigheter och rättigheter du har i samhället och hur du undviker att råka illa ut.

Vet du till exempel att sambolagen vid en separation kan göra att du förlorar din lägenhet trots att det är du som äger den? Under tio avsnitt reder Alonzo ut begreppen och ger värdefulla råd om hur du undviker de vanligaste fällorna.
Lex Alonzo




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0