Älg-kontakt, jobb å Eurovision


Förra söndagen var jag, Jeanette å Santos till Kilene å knallade runt i 4,8 km-spåret. Vi hade inte långt kvar till mål, å då stannar hjärtat på mig för en stund! Vi går där å pratar å när jag höjer min blick stirrar jag rakt in i två stora ögon som oxå står å glor strax framför oss.
En älg!
Men va jävla kul då! En fjolårs-kalv som inte har förståndet att springa sin väg när vi kommer allt närmare!
Vi fick även en skön känsla av Åh Nej! när Santos började att bli ivrig åt ett annat håll mot skogen. Fint! tänkt vi, nu kommer Mamma Älg å sparkar på oss!
Men nej då!
Det var en humla som fångat Santos uppmärksamhet! hahaha Så jävla klassiskt Santos!
Eftersom vi inte hade lust att vända å gå tillbaka hela vägen som vi redan gått, så vi tog pappas råd att gå mot den å typ fösa iväg den... Jo visst, den tog några lunkande steg bort från oss, men stannade snart för att glo lite till på oss. Till slut gav han med sig å sprang in i skogen. Skön spring-stil! hihihi
Lite längre fram var det dags för Santos att göra ett utfall igen å rycka med sig Jeanette i andra änden av kopplet...
En ekorre sprang förbi på backen! Upp i träden sprang den å till sin kompis som hoppade bland trädtopparna.
Blev ganska mycket wild-life för stadsborna! :)

Veckan som gått har bara rusat förbi. Har knappt hängt med juh!
Men det är himla kul på jobbet. Mitt jobb går ut på att ringa runt till Sveriges skolor å boka in årkurserna 6 å 9 för en nationell enkätundersökning om barn å ungdomars psykiska hälsa, som ska göras under hösten.
Eftersom det aldrig gjort något liknande i denna utsträckning förut är vi nu med å uppfinner hjulet igen, så att säga. Skoj va!?! :)
Å det är helt underbart att jobba för folk som dagligen visar uppskattning å säger att man gör ett bra jobb! Vill nog påstå att vi blir ganska bortskämda med det på jobbet faktiskt! :)
Å som det verkar blir det en fortsättning efter sommaren. Behöver ju ingen betänketid att tacka ja till det, i så fall! :)

- Hej! Mitt namn är Jennica å jag ringer från Statistiska centralbyrån! :)

Det är lite tungvrickande att säga det om å om igen... hihihi


I kväll blir det mjukiskläderna på! Eller ja, de sitter ju redan på... ;)
Emelie kommer hit snart å då blir det mat å film, som uppvärmning inför Eurovision som drar igång kl 21!
Nummer 5 ut på scen, är väl det bidrag vi ska heja på. Men har fått höra att Norge är favorit-tippat å kommer vinna. Jag såg inte på uttagningen i torsdags, då Norge var med å gick vidare, men Maxim småsjöng på den igår på jobbet, så jag har fått ett litet smakprov på den iaf! hahaha Som kontorskamrat får jag äran att höra en ny låt varje dag! Himla trevligt avbrott under arbetsdagen faktiskt! :)
Men en standardlåt, som poppar upp varje dag, är The Darkside, med Hypertraxx. Det är nämligen en kille på kontoret som har Darth Vader som ringsignal på sin telefon. Darth andas lite i sin mask, snackar om the dark side å sånt som han gör, å det får oss båda att nynna på Hypertraxx!

Vrid upp volymen nu å lyssna på härligheten!!




Du vet Pecka, denna låt är ju till dig! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0