Sol å hundar i Säffle :)





Strax efter 9 i går morse kom Jeanette & Santos å hämtade upp mig. Det var dags för träningsträff på Kennel Jamiciz i Säffle! :)
Det blev en heldag ute i strålande solsken från klarblå himmel å mycket snö på backen! Inte helt fel... :)
Jeanette å Jonas har verkligen funnit en helt underbar kennel! Ägarna Jimmy & Angelica är väldigt engagerade å det är jättekul att vara där! Trots att jag ingen vovve har... hihihi
I går tränade de bland annat på att ge beröm för rätt sak vid rätt tillfälle. När det var dags för det praktiska fick de vara hundar åt varandra... För de som tittade på, å även för de som som sprang runt på den upp-plogade planen, var det himla skoj! Det var ren underhållning att titta på kan jag lova!!

När Maria skulle vara Anders hund, blev det många skratt! Anders fick sig en hund med egen vilja å som kände för att bland annat springa i väg å pinka revir i stället för att gå fot! hahaha

 


När Jeanette fick vara Marias hund, blev hon inspirerad av Santos å fick upp kornet av något roligare än sin ledare å körde sin egen grej! Det var väldigt egensinniga hundar de fick träna med... :)

 




Vi drog oss alla lite för att lämna sittplatsen i solen, för det var ju så jäkla skönt! Men lite mer träning skulle hinnas med innan träffen var över å det var dags att åka hem.
De körde bland annat en utmaning för hundarna. Hundarna satt på rad å ägarna stod en koppel-längd framför dem. Jimmy slängde ut en dummie, å en till å sen en tredje. Utmaningen var att hundarna skulle sitta stilla å motstå frestelsen att hämta hem dem.
För Santos blev frestelsen lite för stor vid första kastet, men de andra två visade han en vilja av stål å det gjorde att han till slut satt å skakade! Han blev helt till sig i trasorna när Jeanette till slut släppte honom lös å han fick tag i en dummie! hihihi Knäpp-gök!





Det var en lyckad å härlig dag! När vi satt i bilen såg jag vad fräknarna tyckte om en heldag i solen. De hade dykt upp på näsan, kinderna å på kanten av läpparna... Herregud! Skönt att de lugnar ner sig å inte håller sig så hysteriska! hahaha
Jag fick även ett fint märke på hakan att ta med mig hem. Santos gravida halvsyster Kirir kom å skulle vara lite go. Men hur gosig är en klo? Egentligen?? Det blev ett riv på hakan å nu är jag vacker! hihihi


Bitch fight gone bad??
;)


TACK FÖR EN ROLIG DAG, SYSTER!! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0