Överraskning bakom gardinerna...


 


I morse när jag drog bort gardinerna möttes jag av VINTER!! Så var det inte när jag gick å la mig vid halv två i natt... Det går snabbt i svängarna å det är ju knappt som jag hänger med juh!
Men det är 3 plusgrader ute nu, så i morgon när jag vaknar kanske marken är bar igen...

Flimmer framför ögonen, huvudvärk (oftast på vänstra halvan av skallen), illamående å i värsta fall spyor... Så ser proceduren ut när migränen hälsar på!
Kul att jag i morse vaknade med myrornas krig framför ögonen, vad som komma skall var ju inget mysterium precis! Är bara glad att jag fick i mig lite frukost innan det blev värre, brukar vara svårt att få i sig mat annars. Det var längesedan jag mådde så himla illa som jag gjorde i morse, det stod mig liksom upp i halsen! Visste inte hur jag skulle bete mig i soffan!
Med tiden har man ju skaffat sig sina små knep för att försöka lätta lite på eländet när det slår till. T.ex borsta tänderna för att på så sätt massera tänder å tandkött som värker efter att ha legat å knisslat tänder pga huvudvärken. Tuggummi funkar ibland. Men bäst är det att ligga med armarna över ögonen, nedbäddad i sängen eller soffan å prata med en vänlig själ i telefon. Man slappnar ju av i käkarna när man pratar åsså det får mig att tänka på annat under tiden.
Min vänliga själ brukar oftast vara Åsa! Så blev det även idag! :) Under tiden som hon gnuggade spinningcyklar rena å fina på sitt jobb å jag låg där med mitt illamående, pratade vi om pojkar å deras märkliga beteende. Vi blir inte kloka på dem!!
Pratade i drygt en halvtimme å det fick illamåendet å huvudvärken att lätta! Kom dock inte fram till någon lösning... Men det är guld värt att veta, att även om vi inte bor i samma stad så är Åsa bara ett samtal bort! Tack för det!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0