Fest på Örsholmen!


Sara flyttade hem från Stockholm nu under jul å det första hon gör är att fixa i ordning en helt underbar nyårsfest! Hade hur kul som helst!
Vi var 5 tjejer å 14 killar som gjorde en helkväll i en lokal på Örsholmen! De enda jag kände när kalaset började, var Sara som fixade det hela å Emelie som hängde med mig! Någon timme in på kvällen å alla babblade med alla. Det var en skön blandning av härligt folk!
Kvällens meny bestod av trerätters, med alternativ!



Meny


Välkomstdrink


Förrätt

Fisk: Melontzatziki med räkor

Kött: Kalkonknyte med färskost

Vin: Vitt


Varmrätt

Fisk: Grillad lax med potatisgratäng

Kött: Helstekt filé med potatisgratäng o rödvinssås

Vin: Vitt/Rött


Dessert

Chokladtårta med rörda hallon

Kaffe o avec


Mousserande nyårschampange



Sara gick verkligen in för att fixa festen som alla trivdes på! Hon hade till och med skrivit ner ett tal som hon höll när alla fått sin välkomstdrink å hunnit hälsa på varandra.
Mina val från menyn var kalkonknytet å den grillade laxen - maten var jättegod!
Å det är bara att tacka Sara än en gång - hon hade ju lagat allt själv! :)



  
     
          




Helt underbart va kul vi hade! Efter att vi skålat in det nya året var det udda dancemoves, mycket skratt å mer alkohol som gällde. För mig blev det dock vatten efter nyårschampagnen, vilket jag är glad över idag! ;)
När alla gjort slut på sin energi å längtade hem till sina sängar, var det dags att försöka få tag på två taxibilar. Det var inte det lättaste! Jag är glad att jag slapp stå med mobilen tryckt mot örat i en halv evighet å vänta på tur i kön...
När jag väl kom hem, spanade jag på uret som visade 04:03! Inte undra på att jag var trött då! Har man kul så har man! Å då flyger ju tiden iväg har jag hört... ;)




Var inte lika pigg i ögonen när jag kom hem i morse, kan jag lova! ;)




 





Tack Sara för ett superkul nyårsfirande! :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0