Africano & Latino :)


Träningsdagen är över!
Kom fram till Syrefabriken 11:30 å gick därifrån 15:40... Behöver jag säga att jag är rejält mör å go i kroppen nu?! ;)

Det började med Afrikansk dans kl 12. En timme med jordnära moves. hihihi
Johanna Österling - Vilken skön människa!
Med ett mysleende i hela ansiktet, stod hon i mitten av en full sal å visade hur vi skulle kasta vårt fiskenät, känna koppling mellan hand å fot, huvud å mage, å känna kontakt med jorden genom våra fötter! Vi fick dansa Fiskarkvinnans dans: Koko
Eller hur det nu stavas... Vilket som, är det ju ett namn som passar mig bra! hahaha
Barfota var starkt rekommenderat av ledaren, men för mig fick det bli med strumpor på! Golvet är ju så jäkla kallt!!
Passet var hur som helst, så jäkla kul! Ni som inte tog er dit - känn sorg! Men inte allt för länge!! Johanna kommer åter till Syrefabriken 21/3 å 25/4. Försök komma iväg! :)
Det var ingen som tog det hela på största allvar, eftersom ledarens inställning till det hela var så avslappnad. Ibland bröt några skrattanfall ut lite här å där. Hahaha

Efter det afrikanska var det en timmes vila innan det var dags för Latino/RnB spinning. Ett pass som jag trodde var en timme, men jag upptäckte precis innan jag gick hemifrån att det faktiskt var 90 minuter! Oh shit!!

 
Mitt tidsfördriv mellan passen å cykeln jag så tappert kämpade på sen... :)


Spinningen var jätterolig! Sköna låtar med gôtt gung! Om det inte var för att mina fötter satt fast i pedalerna, skulle det lätt ha förvandlats till ett danspass! hihihi En salig blandning mellan bland annat Dj Mendez, SafriDuo, Jennifer Lopez, Daddy Yankee å Ricky Martin. Även Lambada hade hittat dit! :)
Första blocket, av passets tre, gick ut ordentligt från början med följande låt:


Safri Duo - La Bamba (Remix 2008)

Kan man annat än gunga med, eller??!! Hell yeah, man!! Word!


           









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0