Högsbyn à la Söndag


I går hämtade moster upp mig för en tur till Högsbyn, mormors stuga mitt i skogen! :) Hade tänkt mig en ganska slö söndag i skog å natur, men ta mig tusan att vi gjorde något hela tiden! Plockade blåbär, hallon å kantareller. Rensade svampen, åt lite mat, rensade bären, åt efterrätt... Men det var skönt att vara hemifrån i alla fall! :)



In i skogen ska vi...


Upp för backen...


FRAMME! :)


Vi plockade blåbär...


Hallon...


Å kantareller!


Herr Grävling var ej hemma!


Mötte grodan, men inte prinsen...

'
Mormors lilla Rhododendron :)


Dagen avslutades med efterrätt i lusthuset :)



Tack för en skön söndag! :)





Kommentarer
Postat av: Louise

Gud vad mysigt det såg ut att vara! :)

Är det en vanlig sommarstuga eller kan man bo där året om också?

2009-08-11 @ 22:44:52
URL: http://standoutinacrowd.blogg.se/
Postat av: Anonym

Både mormor å hennes pappa är uppväxta där. Till och med jag fick pumpa upp vatten från brunnen när jag var mindre... :)

Men nu för tiden är det rena rama lyxvillan med rinnande vatten, toa inommhus, tvättmaskin å dusch!

Det ÄR mysigt där å det funkar att bo där för jämnan om man skulle vilja det! :)

2009-08-12 @ 22:06:27
URL: http://acinnej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0