Snart upp igen...

Tårtor, tårtor, tårtor... Det går runt, runt å runt! Vet inte hur många små runda tårtor det gått denna vecka, men sammanslaget idag å i morgon blir det cirka 1 000 stycken! Å det är ju bara den sorten, det finns ju fler! Mon dieu!! Ska se om jag inte kan få fram en sammanställning över veckan i morgon. Är lite nyfiken på hur mycket vi skickat ut till butikerna!

I morgon ska jag å mamma fixa i ordning en tårta till farmor ska ha. Hon fyller 90 år på lördag, så lite smörgåstårta ska det ju vara så klart! :)
På lördagkväll är det hockey i Lila Arenan. Å hör å häpna: Farmor ska på hockey! Vet inte hur länge vi tjatat om att följa med å se på en hemma-match. Färdtjänst är ju bara ett telefonsamtal ifrån å platser för rullstol finns i arenan! Men icke! Förrän nu. När hemtjänst har trugat henne... Hmmm... Jaja, bara hon kommer iväg, Kul att matchen är på 90-årsdagen oxå! :)

Wolfpack med Niklaz i spetsen


Nu är klockan trettio minuter efter åtta å det är mer än dags att gå å lägga mig! Alarmet ringer kl 4.00, ska börja jobba kl 5 i stället för 6 i morgon! Vad gör man inte för alla som vill ha smörgåstårtor liksom!?! Ööhh...
Å på tal om alarm!! Precis när jag öppnade dörren ut ur fabriken efter att jag å Marie hade stämplat ut å var på väg till omklädningsrummet, börjar det tjuta av bara helsike i hela fabriken! Shit, mina öron!!!
Hjärtat hamnade någonstans uppe i halsen å jag trodde först att det var något jag hade utlöst när jag öppnade dörren. Men nej! Det var ju brandlarmet!! Kul, jag hann ju inte byta om för dagen. Det är bara att vara så vänlig att knalla ut till samlingsplatsen när alarmet ljuder. På väg ut stötte vi dock på en kille som berätta att det var falsklarm. Han pillra med något skåp med massa knappar... Var han den skyldige till detta oväsen mån tro?? Fy fan!
In i omklädningsrummet å byt om! Skulle in till stan direkt efter jobbet så mamma gick innan mig. Men någon minut senare berättar min mobil att det är mor som ringer! Hon hade mött brandmän å brandbilar utanför fabriken. Fullt pådrag alltså! De hade dock hunnit försvinna innan jag kom ut å tog ett djupt andetag i friska luften!
Action på KF!! hahahaha
Har fått mitt vikariat förlängt till och med vecka 51. Veckan innan helgdagarna... Inte ett dugg förvånad! Usch! Hoppas jag kommer därifrån snart! Ett nytt jobb till mig tack! Heltidsjobb som innebär SEMESTER nästa sommar!!!! Ja det vill hela jag ha! Både kropp å själ skriker efter en längre sammanhängande ledighet! Var på Malta en vecka i juni 2005 med Jeanette. Snart dags för lite mer ledigt kanske...



 
 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0