Liten tankeställare

Just nu är det en dokumentärfilm på Svt1 - Murderball.

"I denna Oscarsnominerade dokumentär får vi följa USA:s lag i rullstolsrugby. Spelet är hårt och spelarna kombinerar en otroligt skicklig hantering av rullstol och boll med totalt dödsförakt."  svt.se

Det är en kille där som jag känner igen. Så jag googlade honom - Mark Zupan.
Hittade honom på Wikipedia och kom fram till att jag sett honom på Miami Ink! Kände igen olyckan han var med i:

After a soccer game on October 14, 1993, Zupan got drunk with teammates at a bar and then crawled into the bed of his best friend's (Chris Igoe) truck to sleep. A short time later Igoe left the bar unaware that Zupan was asleep in the back. The truck was involved in a collision and Zupan was thrown from the pickup bed, over a fence, and into a canal, where he held onto a branch for 14 hours until being discovered by a passerby. wikipedia.org


Mark & Ami


På youtube fann jag honom i en kort reklamfilm. Å fick även se en blond svenska med där! :)






Man vet aldrig hur dagen kommer att sluta, när man går upp ur sängen på morgonen!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0