Är det så??





Japp det är det! Till veckan är det lönevecka å aktivitet på jobbet - extrapris på klassisk rund smörgåstårta 99:-
Så i morgon blir det söndagsarbete, med start kl 7.30. Slutar vid 12, så hela dagen är väl inte förstörd, men ack så tråkigt att åka till fabriken! Men men, det är röd dag å det betyder ju bra betalt! :)
Till veckan är det jag som expedierar, så om ni köper en sådan här tårta på någon av Konsums butiker runt om i Värmland - ja då är det jag som packat ner den å skickat dit den! :)
I går innan jag gick hem från jobbet visade sammandraget för måndagen, att det beställts nästan 300 runda tårtor. På första dagen av veckan! Sedan har vi ju alla andra varianter av tårtor som ska göras oxå! Vem har sagt att det är ett glidarjobb att göra smörgåstårtor...? Herregud!


I dag tog jag mig en långpromenad. Måste ju passa på när solen bjuder upp för en gångs skull! Åsså är det ju dags att börja få in vanan att få upp antalet steg per dag, nu när vecka 41 närmar sig å utmaningen tar sin början! :) Fick ihop över 15 500 steg på promenaden! En bra början, tycker jag! Har ställt in min stegräknare på att mina steg är 68 cm, så dagens promenad stannade på 10.59 km! Härligt! Klapp på axeln till mig! :)
När jag skulle runda Kalvholmen på väg hem, mötte jag en ivrig filur! Det var full fart framåt som gällde helt enkelt!


Döpte honom till Hårige Ivar!

Fler bilder från idag

  

Vid 18 tiden trampade jag iväg till föräldrarna för att äta lite god mat som mamma fixat. Det inkluderade kantareller! Gôtt dä! :)
Efter maten tog jag, mamma å Jeanette med Santos på en promenad runt Lambergstjärnet. Solen höll på att tacka för sig å det såg ut så här


Satt på min cykel så det blev visst lite suddigt, men färgerna syns ändå! :)


Nu under kvällen har jag tittat på The Hottie & the Nottie, en film med Paris Hilton... Perfekt film för när man bara vill slö-kolla på någonting! Kan inte påstå att den var särskilt bra!
Men jag såg en bra film igår kväll! In the Land of Women, med bland andra Meg Ryan å Adam Brody. Lugn å mysig film med en mormor-karaktär som lockar en till lite skratt. :)



 
 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0