Sssvooosh....


Det är konstigt hur snabbt 2 timmar kan passera!!
Var på distans-spinning förut å jag kan inte med ord, förklara hur jäkla kul det är!! Musiken, stämningen, den nedsläckta salen å jädrar-anamma-känslan som alla har med sig till passet. Helt sjukt!! :)
Det var bara 13 tappra själar, inklusive mig själv å ledaren Britta, som tog sig an utmaningen.
Det var solsken ute å hockey på tvn...
Shit, tänkte jag då! Det är mycket mer hejarklacks-känsla när salen är full å folk tjoar å hejar på under passets gång. Men den här gången var det nog tur att vi bara var halva salen med folk. Salens fläkt hade gått på strejk å ville inte ge svalkning!! Behöver jag säga att svetten rann å rann å rann... Efter typ halva passet fick de igång cirkulationen å kyld luft gav en ny kick! :)
Musiken på spinningen är ju ett kapitel för sig. Det är helt enkelt min typ av musik, för det mesta. Idag har jag kämpat till bland andra Dj Aligator, Enigma, Madonna å SCOOTER!!! Underbara Scooter! :)
Efter uppvärmingen är det dags å köra igång. Denna låt satte känslan på passet:


Nanne Grönvall - Vi är dom tuffaste starkaste

Vi är dom tuffaste, dom starkaste,
Dom grymmaste, dom vackraste ååhh oh ååhh
Vi är gänget gjorda av stål

Vi är dom tuffaste, dom starkaste,
Dom grymmaste, dom vackraste ååhh oh ååhh
Nu öser vi på

Det gör ingenting om kropparna blöder ååhh oh ååhh
Vi ska kämpa och slåss tills isen glöder ååhh oh ååhh



Kämpar-andan kickade in å det var bara att köra på!
 




Så här såg det ut i salen när jag kom dit


Två vattenflaskor behövdes å där framme kan man se värmeljusen som gav myskänsla i salen. :)


Här ska ledaren sitta. Nere i vänstra hörnet ser man mer värmeljus åsså korgen med russinpaket, som delas ut innan passet. Vid andra återhämtningen är det nämligen dags för lite fika på vägen. Vatten å några russin! :)


I morse fick jag ett sms från syster som sökte sällskap för promenad med hunden runt Borgmästarholmen. Självklart haka jag på! Det var bara 3 grader ute, frost på marken å solen sken! Det är ju hur skönt som helst att vara ute å gå då!
Två bilder från promenaden

 
Kylig luft+morgonsol gav dimma över älven! Det andra kortet ser nästan ut som om det är taget på kvällen, men klockan var bara 9:43 faktiskt! :)


Förresten! Är det någon som samlat på sig lite steg? Nu när utmaningen har pågått i två veckor (minus en dag hihihi)...
Det har nämligen jag! Hittills har jag lyckats samla på mig 192 450 steg! Det blir nästan 10 mil juh!
Bara 452 mil kvar till mål då...
Känner mig nöjd faktiskt!  *klapp på axeln*

Nu ska jag tillbringa resten av kvällen med film å mys i soffan. Måste ju ladda om batterierna för aerobics i morgon tillsammans med Emelie! Bara hon inte skaffar sig en baksmälla i Trollhättan ikväll... :)




Ha en härlig lördagskväll!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0