Ett par timmar i Säffle

I dag bar det av till Säffle med syster å vovven.
Först fick han gå ett lite svårare blodspår i skogen. Gick väldigt bra! Han är så duktig den där Santos! :) Det bästa var nog när Jimmy (han som har kenneln å som hade lagt blodspåret igår kväll) sa att han hade plockat bort/ fått med sig hem 5 äckliga fästingar!!! Det är slutspurten av oktober nu! Man ska inte behöva oroa sig för snuskiga kryp som fästingar, tycker jag!!! Det fick bli en ordentlig check när jag kom hem. Kändes bra att jag ingen fann! Gôtt mos! :)

Efter spåret åkte vi hem till Jimmy å Angelica, det vill säga till Kennel Jamiciz, å mötte upp de andra ägarna med sina hundar. Det var dags för apportering! Även det gick bra. Men Santos vart allt bra trött när han skulle hämta hem de sista "dummiesarna" som slängts ut på måfå. Men det var mycket bra gjort gubben!

Några bilder från dagen


Redo för spårning! Tur att det är reflex i ögonen så att man ser vart hunden är...


Jimmy å jag höll oss bakom, när Santos nosade å Jeanette sprang efter å tvinna rätt snöret runt skog å mark. :)


Spårningen är avklarad å det firar vi med att slänga runt klöven som låg i slutet av spåret! Uuhh va snuskig... Men Santos tycker de är helfestliga å får sig ett glädjeryck när han finner dem! Kul för han då...


Jimmy, Santos å Jeanette på väg tillbaka till bilen.

  


  
Santos å min kära syster :)


Det var det hela! :)


 
 





Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej

Just nu har jag jag ett inlägg på min blogg där man kan vara med på en namn insamling mot hundslakten i Kina, alla kan hjälpa till och alla kan göra något. Snälla hjälp mig att nå ut med detta till så många som möjligt, eller hjälp inte mig, hjälp hundarna. De är dem som lider. Glöm inte skriva på du också



Här hittar du mitt inlägg -->http://sjoquist.blogg.se/2008/october/hjalp-hundarna.html



Tack på förhand.



Kramar Sanna

2008-10-26 @ 02:06:20
URL: http://www.sjoquist.blogg.s

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0