Katter å knepigt ljus


I går var det thai-mat å Idol som gällde hemma hos Emelie å hennes två katter.

 
 

Thai-maten var jättegod, om än lite stark... Men starka kryddor är ju bra för matsmältningen, har jag hört... :)
Jag åt i alla fall Tre små rätter - Vårrullar, Kaeng Khew Wan å Pad Won Sen. Så roliga namn!
Menyn hos Portchena Thai finns här.


I morse pep alarmet kl 7:00 å jag blev helt förvirrad. Vad är det som låter? Är det dags att gå upp å sticka till jobbet? Vad är klockan?? Näe! Det är lördag å dags för tvättstuga!! Hade ju glömt att boka mig en tid under veckan så jag fick ju ta det som fanns liksom. Det var på morgonen eller nu under kvällen. Men i kväll är det playtime med Jeanette å Santos, så då har jag ju ingen lust att springa upp å ner till tvättstugan...
Upp kom jag i alla fall å pigg blev jag. Så jag höll mig vaken å tog mig lite frukost å satte sen av på en kortare lördagspromenad. Skavsår... hmmm...
Det var skönt att komma ut å andas! Solen försökte lysa upp tillvaron lite grann men det gick väl så där...


När jag gick över Sandgrundsbron kunde jag se månen.


På väg tillbaka efter Klarälven försökte solen ta sig genom molnen. Det var nästan lite eftermiddagskänsla på ljus å väder. Men klockan var inte mer än lite över 10... Spookey...


Jag har hittat mig lite nya radiokanaler att lyssna på, på webben. Just nu diggar jag till en version av The way I are, med Timbaland. Det är bara kalaslåtar! :)
Radio 107.5 - Stockholms enda dansgolv
Å tidigare idag var det bara låtar med några år på nacken, som gällde.
Vinyl 107 - Det bästa från 60-70-80-talen


Nu kallar Jeanette å det är dags att möta upp henne vid Konsum!

Ha en härlig lördagskväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0