sushi, distans-spinning å jullandgångar


Ja nu är snart ännu en arbetsvecka avklarad. Veckorna bara springer förbi å det är ju knappt så jag hinner med!!
Ska bli så skönt med helg! Inte för att det är något nytt (att ledighet är underbart!), men jag är så himla trött i kroppen just nu så det ska bli så jädra gôtt att slippa jobba i kyla ett par dagar!

I morgon blir det Tv4-kväll med Emelie igen! Denna gång hemma hos mig å vi ska testa sushi från en relativt ny liten restaurang i Haga - Happy Kitchen. Har ätit sushi en gång innan med kommer knappt ihåg hur det var. Ska bli spännande i alla fall! :) Skulle få tag på ett japanskt öl, hade jag tänkt. Kunde ju va en kul grej till den råa fisken liksom! Men systembolaget på Bergvik hade ingen öl från Japan, så jag fick nöja mig med Thailand... Ja ja det går väl bra det med! ;)

På lördag kl 14 klickar jag fast mina spinningskor i pedalerna å kör ett härligt distanspass! Ska bli så kul!!! Två timmars ansträngning å njutning! Det blir kalas det! :)
Nästa gång är det Duo-distans! Det vill säga, det är två ledare som sitter där framme å pushar på!
27 december Syrefabriken - Om någon vill göra sällskap!?! Jag har fått med mig Emelie nu på lördag i alla fall!

På måndag drar det i gång med julaktiviteter på jobbet!
Det är erbjudande på rödbetssallad, vi börjar med jullandgångar å grisfötterna åker ut i butik! Urk, va snuskiga de där fossingarna är...
I dag var NWT å hälsade på hos oss på smörgåstårtorna. En reporter å en fotograf, båda i sådana där snygga skyddskläder som de utomstående måste trä på sig när de ska in i fabriken! hahaha :)
Exakt när reportaget skulle tryckas, visste de inte. Men det lär ju inte missas, eftersom många på jobbet, inklusive mamma, har NWT hem i brevlådan. :)
Det blev bland annat några närbilder på mina händer när jag placerade skinkan så vackert på tårtan. Jag var tvungen att göra det sakta å bara med den ena handen, eftersom den andra handen skymde för mycket när den var med i bild...
Men det är ju så vi media-övervakade får föra oss, lite tillgjort å halvfalskt så där...
Det är ju inte första gången jag är med i tidningen liksom... Har ju varit med i både tidning, tv å radio. Man har ju vanan inne för sådant här!   hahahahahaha!!


Såg på Kanal5's hemsida att Linda Rosing ska ge sig in i såpaträsket igen! Denna gång ska hon finna sig en pojkvän - Den rätte för Rosing!
Så jävla klockrent!
Får hon aldrig nog av att hånas i media??
Ena stunden är det hela den där BB-grejen, sen skulle hon bli den seriösa å utbilda sig till flygvärdinnan, hon skulle skärpa sig å leva typ Svensson-livet för sina barn som då var så stolta över henne. Å sen i en handvändning är det bara att göra allt om igen! Måtte hon aldrig mer säga att media hänger ut å utnyttjar henne, för det fixar hon så bra på egen hand!!
Även Victoria Silvstedt har hamnat i träsket å i Tv4 kommer vi kunna se serien My perfect life till våren. Men va härligt då!


Nä nu är det nog om de blonda!
Det är läggdags för fröken här å jag vill ju hinna läsa lite innan ögonen stänger för dagen! Har börjat på en ny pocket, lika rolig som de flesta den senaste tiden. Den handlar om en mors grymhet å det är ju aldrig något uppiggande precis. Men dock så intressant att läsa om! Jag slutar faktiskt aldrig att förvånas heller!  Jag har läst om de mest konstiga föräldrar, men det verkar som att det alltid finns värre å värre!


Äcklig - Constance Briscoe




God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0