Paket, sushi å frisk luft!


I går när jag kom hem efter att ha fått mig en himla skön ryggmassage, väntade ett paket innanför min dörr.

Jag fick Sex & the City filmen när jag fyllde år, men skulle ju få den med de där extra fem minuterna å den släpptes nu i dagarna. Så nu har står den i min fina dvd-samling. Fodralet var som i läder så den blev som en liten väska nästan, vilket ju är passande för vilken film det är! ;)

Vid halv åtta igår kväll mötte jag upp med Emelie vid Happy Kitchen, det var dags för sushi! :)



Vi bad om hjälp för att få något som passade för nybörjare å fick oss ett varsitt sushipaket av storleken Lagom, 10 små bitar av olika sorter för 90:-.



Det blir sushi nångång igen å vi bestämde nog att ta kinamat någon dag oxå för öva upp våra färdigheter med pinnarna. De ville ju inte riktigt samarbeta ordentligt!! hmmm....
Men det var himla gott, det är annorlunda men väl värt att testa om någon inte har gjort det än! Å jag kan även säga att det var jättemysigt inne på den lilla restaurangen vi var till å personalen är hur trevliga som helst!

I dag var det ju egentligen dags för Distans-spinning. Jag hade tänkt ta mig en tur till Expert innan för att spana på en DVD-spelare som jag siktat in mig på. Om den kosta lika som på deras internetbutik, kunde jag ju lika gärna köpa den i Mitt i City på en gång liksom. Å  bäst jag knallade runt här hemma å gjorde mig i ordning svarade Jeanette på ett sms jag skickat lite tidigare. Ringde upp henne (för jag hade ju tydligen missat hennes samtal... oops!) å hon fråga om jag ville med ut på promenad.
Visst det kan jag ju göra, vart då?
Ja, hon hade ju inte något inplanerat resten av dagen så hon kunde ta en långpromenad.
Men jag ska ju på spinning kl 14, de går ju inte! Eller tycker syster att jag ska avboka den kanske?
.... Ja gör det! fick jag till svar.
Sagt å gjort, jag avboka mig å vi begav oss ut i det solsken som fanns just då men som tyvärr gömde sig bakom gråa snömoln senare. Men när dagen startade, för min del (typ vid nio tiden), var det blå himmel, solsken, 2 minusgrader åsså den snö som föll igår! Så underbart med lite vitt på backen!!



Vi tog oss en längre version av promenad ut till Toy's 'R' Us å var ute i friska luften i över 3,5 timme å fick ihop 19 791 härliga steg! :)
Vid Toy's finns en korvmoj, så vi tog oss en varsin rulle med korv å mos. Men gud så gott det var! Kallt ute å precis gått ett bra tag å sen få i sig något varmt. Smaskens!! :) Efter det var det ju promenaden hem igen...
Mina ben är just nu väldigt trötta å ska vila resten av dagen. Bara korta turer ner i tvättstugan med start kl 17!
Jeanette kommer hit med Santos senare i kväll för att spela LegoStarWars!! Har väl klarat runt 10 uppdrag, eller vad det kallas, av 99! Så vi har ju en del att göra! :)

Jag kan ju berätta att den DVD-spelare som jag spanat in var 1 200:- dyrare i affären än på nätet! Hur kan det skilja så mycket i pris när det är samma försäljare?!
Ja ja, nu ska jag surfa in på Experts hemsida å köpa mig en DVD-spelare! :)




Väderkvarnen utanför fabriken ígår :)

Kommentarer
Postat av: Madde

ÅÅÅÅH vad kul vill oxå vara med!!!! Puss på er älsklingar!!!

2008-11-23 @ 13:29:20
URL: http://maddebjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0