Vår Ruset 2008 i Karlstad

I går var det tajm för Vår Ruset!

image28

Ja det är ju svårt att se vilket företag jag tillhörde under Vår Ruset... Det var vid detta tält som vi kunde hämta den oj så fina t-shirten. ;)

image22

Självklart orkade inte regnet hålla sig kvar i molnen som dundrade in under dagen. Så det var lite dugg å stundtals riktiga droppar som föll på folkmassan som skulle ta sig i mål efter 5 härliga kilometer längst med Klarälven!
Mitt lag (vi var 5 stycken som försökte hålla oss samman runt banan) tänkte, att i år ska vi inte hamna så långt bak bland allt folk! Det var så svårt att ta sig förbi långsamma då och hur kul är det på en skala egentligen?? Not so much!
Vi armbågade oss i alla fall fram till den skylt där det stod Springa. Det vill säga att vi stod i gruppen som var den andra i tur om att få starta loppet. De framför hade skylten Springa Fort... Å vi vill ju inte ta allt för mycket liksom! :)
Å tack vare att vi hamnade så långt fram, där det faktiskt rörde sig framåt i högre tempo, så var årets Vår Rus mycket roligare att ta sig igenom än förra året! Så tack för det!

image23
Min vy i väntan på start! :)

Efter det att jag tagit mig förbi mål linjen fick jag en medalj, en kasse med småplock  (bland annat en banan, mini-paket med cornflakes, en rulle toapapper å fullkorns-spaghetti) och den sista gubben i ledet gav mig en liten juice att släcka törsten med.
Som grupp fick vi även en kasse med lite smörgåsar, äppeldricka, hälsofil och små paket med mörk choklad. Picknick-tajm people!!

image25

image26
Två av mina kamrater i gruppen, den ena är ju mamma min :)

image27
Hela gruppen samlad vid en uppdukad bänk med gotta-saker, regnet faller på oss, men humöret höll sig i topp hela vägen hem!
Syster och vovven (som är så duktig med sin väska på ryggen!) kom förbi en sväng å sa hej! Till och med pappa kom cyklandes efter ett tag. Det blev som en liten familjeträff vid Sundstatjärnet! Träffade mormor innan loppet började oxå...

Även idag har regnet fallit - hela dagen!! Ge mig solsken å lite sommarvärme tack!
Efter att jag hängt upp tvätten i torkrummet (vilket ska ske alldeles strax), är det soffan, tvn och jag som ska dega HELA kvällen! Det ska bli helt underbart! Har varit så nära sovande man kan vara hela dagen, utan att faktiskt sova då så klart!
Har väl sett ut ungefär så här den större delen av dagen...  ... värst var det i morse, när klockan ringde kl 4.10!!
Första tanken var: Det kan inte vara sant!! Bläää...


Ha det så gott i helgen allihopa!


 


 








Kommentarer
Postat av: Madde

Vad duktiga ni är!! Vilken gullig väska santos har fåt då? vad bär han med sig i den mån tro... hihi Hoppas helgen har vart bra!! Kram Kram

2008-05-18 @ 00:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0