Promenad, Tattoo mässa, kalas å Mors Dag

Helgen har varit fylld med aktiviteter faktiskt.
Började lördagen med en underbart skön promenad runt Borgmästarholmen, en lagom lång promenad vid Klarälven. Solen sken å eftersom klockan bara var lite efter åtta så var det inte mycket folk i rörelse. Gôtt!!

image44
Gud så gôtt!

Strax efter att klockan blivit lunchtid, så var det dags för ett besök på Tatto mässan, som hölls på Nöjsefabriken, tillsammans med Emelie å syster.
Jag å Jossan var där redan på fredagkväll å spanade in läget å såg då även en fakir show. Inte så häftig show i sig, men det var läskigt att se. Det var nålar som satt i pannorna, spikmatta att ligga på, krokar i ryggen som fick tjejen att gunga fram å tillbaka på scenen å pengar som häftades fast på bröstkorg å mage... Usch va läskigt å se!!
På lördagen var det i alla fall jag som satte mig i ett av båsen jag tittat ut kvällen innan, å fixade tatuering nr 2. Har haft en vilja att skaffa en tatuering på handleden i cirka 2 år nu, men inte haft mod nog... Å ju längre tid som gick, desto mesigare blev jag ju!
Men nu sitter det en på vänster handled! :)

image46
Å vad betyder detta tecken då??? Jo det ska jag berätta - genius!
Lite självironi finns med, men helt tom i kolan är jag ju inte heller... I min egen värld är jag ett geni, så varför inte vara kaxig när jag ändå håller på liksom!?!

En av min arbetskamrater gjorde sin första tatuering på mässan, efter många om å men...
Visst vi tjata å skoja lite med henne, men känner man sig inte redo att göra en så ska man heller ingen göra! Den sitter ju trots allt där den sitter sen!
Men hon bestämde sig å detta blev det:

image47
Varför bara göra en, när man kan göra fyra på en gång? ;)



En kompis från gymnasie-tiden fyllde 30 i fredags, å det skulle ju så klart firas! Så igår kväll var det mat på Harry's som gällde. Jag åt lax som varmrätt å chokladmousse med mangosorbet till efterrätt. Gud va gott det var!!
Det var blandat familj å vänner, så totalt var vi 27 stycken faktiskt! Väldigt kul, trots att det var så få jag kände. Men alla åt, drack å hade roligt. Men i mitt glas fanns det endast vatten hela kvällen. Huvudvärk hela dagen, vilket gjorde att suget efter alkolhol var lika med noll! Men jag skrattade så att tårarna stundtals rann i alla fall. Man har ju inte roligare än man gör sig, har jag hört. :)


I dag är det ju som sagt Mors Dag. Å familjen, inkl systers sambo å hund, samlades då hemma hos päronen för lite mat å ett presentkort på BM's till mor! Mycket god mat även idag!
Syster å pappa fixade med Sanots bur i bilen ute på gatan å när han stod på balkongen å hörde men inte såg matte, ja då blev det förvirring i hans skalle! Vart tusan var hon!!!
Eftersom att han inte alltid är en av de modigaste hundarna, fick vi hjälpa honom lite på traven å ställa en stol vid räcket, som han kunde ställa frmatassarna på. Vips, så bra det gick efter det! :)

image48
Man måste ju ha ordning på flocken!

image49
Var faktiskt lite nervös att jag skulle tappa mobilen överbord när jag höll den utanför balkongen... Men slutet gott, allting gott!


Snart  är det dags att bädda ner sig i sängen å försöka sova, alarmet väcker mig kl 4.10 i morgon... Satan i gatan va tôlit dä ä!!!
Jag hoppas att fler än jag har haft en bra helg å att vi alla får en bra måndag å på så sätt en go start på nya veckan! Efter i morgon är det ju trots allt bara 4 arbetsdagar kvar tills det är helg igen!! ;)



 
 








Kommentarer
Postat av: Henrik Lindmark

ge mig tips på någon bra film jag kan se :)

2008-05-25 @ 20:02:37
URL: http://livetsomhenke.blogg.se/
Postat av: Julie

Vad roligt med tatueringsmässa! Det borde det vara oftare lite överallt tycker jag. Går också i planer på min andra nu. Din var jättefräck! Självironi är kul. Ha en bra kväll!

2008-05-25 @ 20:02:54
URL: http://juuliee.blogg.se
Postat av: Pernilla

Fina bilder! :)

2008-05-25 @ 20:03:04
URL: http://topoftheline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0