Oh yeah, baby!

Det är sunshine å weekend för hela slanten nu!! Så jäkla gôtt att det är lediga tider nu igen. Veckan har sprungit förbi, å inte mig emot! :)
Kan tänka mig att veckorna kommer att sakta ner i fart runt midsommar. Men innan det är det full rulle på jobbet. Det är nationaldag med en extra dag ledig nu till veckan å sedan är det skolavslutning å studenten. Å vad ska det ätas då, om inte en massa smörgåstårtor!?!
Nåja, det gäller att ställa in huvudet på det posistiva - pengar pengar pengar!!! Något liknanade gjorde jag inför dagens arbetspass faktiskt. Det var hur mycket som helst, å eftersom vårt lag drabbats av både sjukdom å ledighet så var personalstyrkan på mini-nivå idag! Lagomt rolig kombination kan tyckas. Men när jag trampade till fabriken kl 4.40 i morse, så bestämde jag mig: Dagen ska gå bra å jag ska INTE stressa mig igenom den!
Sagt å gjort! Jag har haft en, under omständigheterna, helt underbar dag på jobbet idag! Nåja, så underbar den kan bli på fabriken så klart! Jag har expedierat denna vecka å har därför haft party med min mp3 i öronen å musik dagen igenom.

image38
Det var här jag stod å hade kalas mellan kl 5 och 15 idag! :) Mycket papper att hålla reda, sedlar till höger å vänster. Det är ju så jag trivs, ju mer desto bättre. (Dock inte om hårt kaos råder, å det inte finns något ljus i sikte!) Men som vanligt jobbar jag ju bäst under press, å tur är väl det! Min tid på Burger King har gjort mig mer eller mindre immun mot att bli stressad lätt å tappa fokus.
Min filosofi - allt ordnar sig ju ändå till slut liksom! Å tack vare den kunde jag, trots en dag som denna, ändå hålla humöret uppe å dansa så här till arbetsdagens slut:




I onsdags hade jag min premiär med å äta på en av alla de uteserveringar som finns här i stan. Jag å min kära vapendragare från BK-tiden gav Arena äran att få vårt sällskap. Deras burgare är ju mums, så vi tog oss en varsin å släckte törsten med lite öl å Xider. Eftersom jag tog en Jalapeño Burger, var det tur att jag beställde in ett glas med vatten oxå. För himmel va starka de små bitarna var! Men gott gott! :)



Jag funderar på att inför Våga Fråga, så fort frågor fastna i mitt huvud å jag inte finner något svar. Jag har tänkt å börja med en fråga som hängt med VÄLDIGT länge, å jag kan inte för mitt liv finna rim å reson i det hela! Jag tar hjälp andra istället! De i min omgivning har än så länge inte kommit med ett svar som duger! Min fråga lyder som följer:
Som hundägare äger man ju, för det mesta i alla fall, dessa små svarta påsar som ska användas när dumpning skett. Det jag nu undrar är VARFÖR i hela friden göra sig besväret att plocka upp efter hunden när man ändå bara slänger påsen på backen å inte i soptunnan??? Är det inte mer miljömärkt att låta snusket ligga kvar då??
Det här är för mig helt enastående! Jag blir lika fundersam varje gång jag ser en ihopknuten svart liten påse på backen! Senast jag såg en var när jag gick en promenad i skogen igår...
Ett udda ämne att fundera på, men men... Heter det Våga Fråga, så gör det! Några kloka lösningar å svar på detta?
Mamma berättade att hon lite löst å ledigt skummat igenom en insändare som handlade om just detta. Insändaren tyckte att man borde ha någon slags GPS eller liknande inbyggt i påsarna, för att på så sätt kunna spåra vem den skyldiga är.   Ja, alla sätt är ju bra utom de dåliga har jag hört. ;)




Nej, nu är det dags för mig att knalla ner i tvättstugan å hänga upp sängkläderna. Känner nu att jag redan börjar att bli lite trött, så det är ju skönt om tvättstugen blir färdig så snart som möjligt!
Hoppas alla har det bra å får en strålande helg med massor av solsken å skojigheter!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0