Arbetsdag, 23/5

I fredag var det upp med tuppen som gällde för att ta sig till jobbet. Det vankades Mors Dag, så självklart ska Värmland köpa smörgåstårtor i mängder då! Fick snällt släpa mig upp ur sköna sängen redan kl 4.10, för arbetsdagen startade kl 5! Men va kul för mig!!

För att blanda dagen med tårtor och underhållning åt mig själv, så tog jag lite kort med min mobil. För att på så sätt, i olika vinklar, visa vilken vacker arbetsplats jag har... jo men visst, säkert...

image33
En av alla de turer vi gjorde. Kanske ska räkna hur många varv jag knallar runt bordet under ett arbetspass...

image35
Här syns även det andra, lite mindre, bordet borta vid väggen. Där görs det bara två sorters tårtor.

image36
Dörren till höger är den vi knallar igenom när vi kommer å går. Salladstillverkningen finns på andra sidan av den dörren också.
Dörren till vänster leder in till rummet där vissa av oss expedierar alla dessa underbara smörgåstårtor som tillverkas under dagen. Vilken butik skulle ha vilken tårta nu då??

image37
Lite personal i salladstillverkningen. Där portioneras det upp stora, mellan å små förpackningar å hinkar med bland annat rödbetssallad, mimosa, potatissallad å partysallad.

image38
Å det är här inne som The magic happens! Ett liten hörna, där storverk skapas! Många korgar blir det!

image39
Mamma in action. Butikernas beställningar byggs i lagom höga stuvar. Man vill ju inte att det ska bli för högt å ostadigt...
Vad tycks om våra läckra arbetskläder?? Är de inte vackra, så säg?!

image40
Eftersom Mors Dag var på ingång å jag blev lite menalt uttråkad bland alla tårtorna, så passade jag på att skapade lite. Några persiljekvistar å oliver bands ihop till denna vackra bukett. Det var uppskattat å roande!:)
Ibland måste man ju vara lite kreativ för att få en ny-kick under arbetspasset liksom!

image41
Här kan man se hur effektiva vi är!!
För att inte arbetet å tempot ska stanna av, så påbörjas nästa tur redan innan den föregående är helt avslutad. Några packar ner det sista på tur 1 och de andra påbörjar tur nr 2!
Stora piskan fram å voila vi närmar oss hemgång!!

image42
Även vid det lilla bordet är det hög aktivitet!

image43
När man expedierar hör det till arbetsuppgifterna att fixa i ordning diverse listor för att sysselsätta de övriga arbetskamraterna under dagen. Och även att fixa iordning alla etiketter med rätt tårta å pris på. Å det är här vi gör det!
Efter att ha jobbat hela dagen nere i kylan, så händer det väldigt ofta att man blir otroligt trött av att sitta här i värmen å lyssna på det enformiga ljudet som maskinen orsakar! Röd om kinderna blir man oxå!!

Ja det var väl den rundturen jag tänkt bjuda på denna gång! Hoppas du haft en trevligt stund! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0