Over and done with



Nu har vi kommit till årets midsommarnattsdröm. Eller ja, kväll i alla fall...
Vilken tur att det blev lite solsken mellan skurarna och att det nu under kvällen blev ganska fint väder. Det är väl årets ljusaste (heter det verkligen så??) kväll, så tack för att man fick uppleva det innan det vänder mot mörkare tider igen! :)

Moster överraskade med att komma hit å fira midsommar. Va kul! :)
Hon plockade upp mig åsså åkte vi till Kroppkärr där mamma å pappa väntade med färdig mat! Lyx! Å himla gott var det oxå. Mamma kan det här med att laga mat! :)

Färskpotatis å lax! Mamma skippade sillen i år å tack för det. Det här var mycket godare! :) Men till efterrätt blev det jordgubbar med grädde å maränger. Lite tradition ska man ju ha kvar ändå. ;)


Min gamla stereo fick ge oss sommarhits medan vi åt. Tänk att den hänger kvar å fungerar än! Helt otroligt!

När maten sjunkit ner kom det fram en liten utmaning för tålamodet:

Testade å det gick bra till hål nr 7. La ifrån mig den. Det gick några minuter, sen var jag där igen... Men hål nr 10 blev mitt längsta denna gång... Illa!

Pappa gav sig oxå på den i flera omgångar, det kom en del grymtningar å svordomar.
Tänk att en sån liten sak, kan orsak sådan oro i lägret... hihihi

Vi fick besök av pappas kompisar under tiden som vi satt i godan ro å åt å samtalade runt bordet.

En liten sötis som kom smygandes å spanade efter skorpan vi lagt ut åt de små liven.
Å efter en stund hade han fattat mod nog att hoppa ner å ta för sig av skorpan som han precis hade petat ner från räcket.

Men gullefjun då! :)


Hoppas alla haft, precis som jag, en bra midsommar med god mat å gott sällskap!



 
 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0