Min dag i bilder



Min plats på tåget


Tåget blev ståendes en sväng för att invänta mötande trafik.

Stackars ekan, den är ju helt drunken!!


Väntade på moster i trappan vid Plattan. Mysigt ställe, eller...


Vi tog en riktig turistpromenad i Gamla stan när vi tröttnade på butikerna i stan.

Tog oss en glass i den mysiga glassboden. De gör sina egna strutar där :)


Vi tog oss till Järntorget, spanade ner mellan husen å fann detta:

Tankarna flög iväg till Pirates of the Caribbean. Men det var det ju så klart inte, utan...

Tänk att den varit i Kina med svenska kungligheter! :)
Precis framför låg det en mer bastant å robust sak:

Pojkar gick runt med vapen i händerna. Inte ofta jag ser det, känns nästan som på låtsas med plastleksaker... Där ser man hur skyddat man egentligen lever!


Lite längre bort fann moster sin bil. Hon hade tydligen glömt vart hon parkerat den... Vilken tur att vi fann den då! hihihi :)


Är man turist i Stockholm, kan man ju bara inte missa att spana vid slottet!
Vi hörde massa oljud mellan husen. Vad stod på?? Det var Försvarets Musik Kår som kom marscherande!




Hungern kickade in å det var dags att finna mat! Vilken tur att det var Restaurangens Dag å hela Kungsträdgården var fylld med olika tält å sittplatser!

För min del blev det till slut Fisk&Skaldjursgryta från Sjönära å moster fann ett litet thailändskt hak där hon köpte något kryddstarkt. :)

Efter en heldag i gassande sol var längtan efter en dusch mycket stor! Jag hade ju varken passande kläder eller skor för en sådan här dag. Men det blir ju sällan som man tänkt sig!
Duschen fick i alla fall vänta en lite stund till. Moster fick ta en snabbdusch då hon skulle möta kompisar i stan å jag blev utsedd till chaufför!
Jag mitt i trafiken när alla slutat jobbet å bara vill hem! Men det gick ju så klart galant både dit å hit! Klapp på axeln, va duktigt jag är! Men himmel va roligt det är att köra bil!!    

Nu ska jag å kära kusin-vitamin förse oss med lite mat!


Ha dä gôtt!
 
 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0