Ännu en söndag avklarad

Veckan som gått, ja så brukar man ju säga. Men denna vecka har inte bara gått förbi, den har ta mig tusan rusat förbi!
Kom hem från Stockholm i måndags, så arbetsveckan blev en dag kortare - gött mos! (visst säger man så, Victor... hihihi)
Tisdag-torsdag fick jag ändrade arbetstider, vilket gjorde att jag slutade kl 19.30. Så hela dagen gick till arbete. Svooosch - så var det fredag!
Fredagen startade när alarmet pep kl 4.10. Halsen var svullen å öm, ena örat värkte å jag var trött i hela kroppen! Vilken härlig start på dagen!! Under dagen blev jag allt tröttare å febern kickade in å fixade värk i kroppen. Men va roligt!
När jag kom från jobbet vid 16-tiden, slängde jag mig i soffan å sov stenhårt i 1.5 timme. Den korta tiden gjorde underverk för hälsan å sömnen jag fick natten till lördagen gjorde susen! Frisk igen!   

I går var det dags för Sverige att slåss om fotbollen mot Spanien. Det gick ju inge vidare... Jag, Åsa (som var på besök i stan) å kära syster skulle göra en helkväll av det hela. Pastasallad å alkohol till fotbollen, å sedan skulle alkoholen få regera. Månen var vårt mål!
Men oj va trötta vi blev!! Så vid midnatt var det jag som släppte ut de övriga två genom grinden, å där slutade vår party-kväll! Synd! Men det var kul att träffa Åsa, som jag inte sett på så länge! Bättre lycka nästa gång med kalasandet!   
Faktum är att det redan nästa lördag, midsommardagen, ska få gå i kalasandets tecken. Dock utan Åsa...
Den helt underbara Dj Tim Henri, eller Dj Gud som han kommit att kallas i min omgivning, spelar på Månen å då ska jag dit!!

Längtar redan å rekommenderar starkt ett besök om möjlighet finns! :)


I dag har jag och Emelie trotsat väderguden å placerade oss på Arenas uteservering, för att få i oss lite mat. För min del blev det Tai Wok å Emelie tog en Bearnaise Burgare (deras burgare är grymt goda!). Mums!!
Men det fick bli en snabb visit, för de mörka molnen rullade snabbt in och vinden var iskall å hård! Satan så frusen jag blev! Men jag har tinat upp ganska bra här hemma under kvällen. :)


Tatueringen som jag gjorde på Mässan läker fint å är i stort sett "färdig". Det är som en liten hinna kvar bara, men nu känns den mer verklig än innan. Eftersom jag var tvungen att skydda den mot allt förut, så att inte skorpan lossnade för tidigt å så.

Va tycks om naglarna då? Fixar själv på mina naglar, inga fejk här inte!  ;)


Min första tatuering, som gjordes efter Bulgarien-resan jag gjorde med Jeanette, är 6 år i september! Så länge sedan liksom! Kommer dock ihåg känslan vid ryggkotorna som om det var igår...


Nu blir det till att kolla på The Fast and the Furious: Tokyo Drift. Men hela kan jag nog inte se, för kl 4.10 i morgon bitti piper alarmet å ännu en arbetsvecka tar sin början kl 5! Jippie! Men även denna är ju kort, så det ska nog gå bra. Ska ut med jobbet på onsdag oxå, så det blir något att se fram emot innan ledigheten igen!

Ha en bra söndagkväll å hoppas att vi alla får en bra start på nya veckan!!


 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0