Pensionärsaktivitet


Det var vad jag ägnade gårdagens kväll åt. Varje tisdag och torsdag är det bilbingo på I2 å igår cyklade jag och 4 arbetskamrater dit för att spela å ha roligt. Å roligt hade vi! När sista spelet var igång, fick vi alla ett spel å kunde inte sluta skratta. På grund av att tårarna bara rann å rann kunde jag till slut inte se spelbrickan å missade till och med ett nummer! Helt sjukt!  


Här satt vi å spelade. Det var solsken hela tiden å pölen var helt blank! Så jäkla skönt!!


Jag å Anna åkte till platsen lite tidigare än de andra för att paxa bryggan. :) Vi fick snabbt besök av Mamma And å hennes 8 barn. Alla slogs de om brödsmulorna vi slängde ut till dem.

Det var till och med race till brödet när vi slängde det lite åt sidan. Fasen va det gick! :)

Klockan passerade 18 å bilarna började samlas för spel å förhoppningsvis få använda tutan vid vinst. :)
 

Klockan blev 19 å spelet drog igång.


Solen sken å jäklar va skönt det var! Så vackert! ;)

Mellan spel 7 å 8 var det 20 minuters paus! Jag å Marie hade införskaffat sallad från Lilla Saluhallen. Sååå gott!

Anna, Birgitta, Bettan åsså Marie. Ser ni va skönt det är solen?!?
Vi spelade bolag å tur var väl det. För den enda vinsten som blev av på bryggan, var 300 kronor på en av Bettans kuponger. Alltså trampade vi därifrån med 60 kronor per skalle. Vi gick inte med plus, men kvällen blev ju på så sätt billigare. ;) Väl värt det!


Det var min tisdag, hoppas ni hade en lika rolig! :)



Rosorna på jobbet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0