Ledighet beviljad!

Fy fasen va skönt det är att må bättre än att må sämst!! :)
För en vecka sedan kändes det som om jag var helt nedtryckt i sulorna å knallat rakt in i väggen. Den läxa som jag lärt mig av detta å som blir mitt råd till andra är:

Lyssna på vad kroppen säger INNAN den börjar att bryta ihop!!


Eftersom jag var sjuk i måndags, å inte komp-ledig som det var meningen, så gjorde jag ett nytt försök till ledighet å att då få mig en långhelg. Det vill säga ledig fredag till måndag! :) Å så här såg lappen ut när jag fick tillbaka den idag med svaret:
 
Men satan i gatan va gött dä ska bli!!! Precis som chefen skrev på lappen min! hihihihi   


I måndags lämnade jag mitt hem under eftermiddagen för att byta miljö lite. Trampade hem till syster å skulle se på film. Men fick först leka flytt-tjänst å snickare... Deras ny soffbord hade kommit till butiken, så det gamla åkte ut å det nya skulle fixas ihop. Inte allt för ansträngade, då det bara var att skruva fast benen! :)


Santos blev hänvisad till sin säng, när vi skulle fixa ihop bordet. Han är så himla nyfiken å vill så gärna vara mitt i smeten, men nu var han ju bara i vägen!
 
Kartongen öppnas å vi fann att alla delar var med! Bara att skruva ihop!

Bäst vi låg där i soffan å spanade på film, nämnde Jeanette att det var så skönt att hon inte behövt plocka några fästingar sedan Santos hade fått på sig det nya halsbandet.
5 minuter senare passerar Santos mellan soffan å bordet, å Jeanette fann en fästing på ett ställe där solen inte skiner allt för ofta... Jag bara satt å skratta, men hann å fixa en bild på det hela när fästingen skulle bort! hahahaha


Mindre nöjd min... ;)
Men Santos såg nöjd å go ut efteråt i alla fall!

Ibland verkar det så gött å vara hund! :)




Nu ska jag se slutklämmen på Hell's Kitchen. Gordon Ramsey är ju helt underbar! Ett citat från kvällen som ploppade ut ur hans mun när ingen i köket hade någon som helst koll: Fuck me senseless!
Det lät som om det kom från hjärtat å han sa det så självklart, så jag kunde ju inte annat än att börja skratta!  


 

 
 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0