DÄ Ä HÄLLJA - FATT DÄ'RÅ!

Ett tag trodde jag inte att helgen skulle komma denna vecka. Men när klockan var prick 15.30 drog jag mitt stämplingskort genom stämpelklockan å sprang till omklädningsrummet för att så snabbt som bara möjligt lämna fabriken! Eftersom jag började 5 i morse, var det full tid kl 13.15 - övertid igen!!
Räknade ihop veckans timmar å kom fram till lite över 45 timmar. Förra veckan var jag ju sjuk så jag räknade ihop veckan dessförinnan, vilket slutade på 46 timmar. Var tog de normala arbetsveckorna vägen?? Jag vet att det finns många som jobbar liknande å fler timmar varje vecka. Men nu är det så att jag jobbar med att fixa i ordning smörgåstårtor till Konsum Värmland! Hur mycket kan folk äta innan de blir mätta egentligen??
Visst är jag glad över att ha ett jobb som jag får bra betalt för, men nu för tiden är det ju inte ens roligt att trycka på övertids-knappen liksom! Det blir för mycket! För många tårtor å för lite personal, det kan ju bara gå åt ett håll till slut...


För att fira helgen å ledigheten tar jag till Scooter å deras Jumping all over the world, passande nog. Det är ungefär så jag känner mig när ledigheten kickar in!   



Kommentarer
Postat av: Jenny

Sååå skönt å få vara ledig! Hoppas du får en go helg! Kram!

2008-07-12 @ 10:55:52
URL: http://jennylindqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0