Mycket semester å en massa runda tårtor

Jag börjar med:
 


Det har varit många runda tårtor denna vecka. Både idag och i morgon passerade vi antalet 400 med mycket god marginal! Känns som om allt bara går runt, runt, runt, runt...
Men det är bara att bita ihop å ta sig samman. I morgon är det fredag å när jag stämplat ut för dagen i morgon, ja men då är det ju helgen!! :)

Fick just ett sms från Jennie som bara ville berätta att planet snart lyfter till Bulgarien.
Nu i kväll har syster landat på svensk mark igen, efter en välförtjänt semestervecka på en liten grekisk ö. Synd bara att de drabbades av sjukdom... Nu väntar bilkörningen hem från Arlanda. Somna för guds skull inte bakom ratten!!


mms-bilden jag fick från deras grekiska ö. Men gud så ljuvligt!
Det stod att det vara soliga hälsningar från Grekland, så jag kunde ju inte låta bli att skicka ett mms tillbaka då.


Med soliga hälsningar från Konsum Värmland! ;)

Nästa vecka är det mamma å mormor som sticker utomlands. Deras resa går till Azorerna.

 En sån underbar vy!!
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=115&a=458369

Fick låna en taxfree-katalog av mamma idag. Har hittat några få saker jag vill ha, vilket sällan händer. Bland annat fastnade jag för en flaska med Absolut Mango, vilket är en sort jag inte smakat på så en sådan måste jag ju ha i mitt skåp! :) Undrar hur jag ska dricka den... Kanske iskall i ett shotglas. :)

Måste ju säga att, hur glad jag än är för de lyckliga som kommer utomlands, så suger det hårt att jag står å stampar på samma plats! Mycket frustrerande faktiskt!

Slut på gnället å över till vad vi mer har hunnit med på jobbet denna vecka.


Inte nog med att det är extrapris på den runda tårtan å lönevecka - det har varit obligatorisk hygienutbildning oxå! Mitt arbetslag blev uppdelat i tre grupper som ett i taget gick på denna kurs under tre dagar å som varade mellan kl 7.00 och 9.45. Ganska många timmar sammantaget, som försvann från tårt-tillverkningen... Men det var en bra kurs. Det är en som getts tidigare, men lite upprepning är ju aldrig fel. Å att kursledaren var superbra, gjorde ju bara saken bättre! :)
Att flugor inte är välkomna på vår mat, ja det vet man ju redan. Usch! Men här är något himla gosigt exempel hon berättade (på ett ungefär i alla fall, är ju ingen expert på flugor) :

Flugor har sex ben, på vilka de har sina smaklökar som trampdynor. De "smakar" alltså på allt med sina små fossingar. Tänk nu att en fluga landar på en hög med dynga å knallar runt å skit fastnar på dess fötter, vilket ju följer med till nästa plats som flugan landar på. Kanske den nygrillade steken??
Eftersom flugor äter med sin lilla snabel, måste ju maten lösas upp först så att de kan suga upp den.
Men hur har de löst detta problem då?
Jo, genom att spy upp sitt maginnehåll på det de vill äta. Sedan är det bara att suga upp härligheterna! Men gud va trevligt!!
Tänk nu att flugan gjort detta först på högen med dynga å sedan flugit vidare å landar på din mat å känner för att ta sig ett smakprov där med... Mums!

Med den härliga bilden i huvudet avslutar jag för dagen. Morgondagen börjar kl 04.00 när alarmet väcker mig, dvs: det är dags att borsta tänderna å gå å lägga mig! :)
Men först vill jag skicka en hälsning till Hellas, som av någon anledning hittat hit. Får tacka för förfrågningen om att vara mammas son... hmmm... Självkänslan fick sig en törn men ok, jag hämtar mig bra! :)



  
 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0