Det är helg nu! :)

Shit, vilken start dagen fick! Hade ställt klockan på 04.00, så att jag skulle hinna öppna ögonen å väcka kroppen innan mamma skulle komma å hämta mig vid kvart i fem. Men hur gick det då??
Vaknade med ett ryck å bara kände i hela kroppen - det är något som inte stämmer nu... Jag sträcker mig efter mobilen, för att se vad klockan är. Men mina fingrar finner den inte på byrån bredvid sängen. DÅ kommer känslan av att jag redan stängt av den!! Men visst, den låg på kudden bredvid mig!!! Å den visade 04.40!!!! MEN VA FAN!!!! Hoppade bokstavligt talat ur sängen, borsta mina tänder å slängde på mig kläderna. Täcket låg kvar på golvet när jag sprang ut genom dörren...
Som tur var så var mamma lite sen hon med, så hon kom samtidigt som mig. Klockan 04.46 satte jag mig i bilen å åkte till jobbet för att stämpla in klockan 5! 
 
 

Skön start på dagen... Men konstigt nog så kändes inte dagen så där sne, som den kan göra när man försover sig. Så det var ju skönt! För det var många runda å andra tårtor som skulle göras. Men jädrar va vi jobbade! Endast en timmes övertid, vilket är helt acceptabelt en fredag som denna, tycker jag! :)
Efter jobbet släppte mamma av mig vid Konsum, å där vid infarten stor Fröken Blå. Mamma som haft körkort sedan 78 har aldrig förr blivit stannad vid en alko- å körtkortskontroll. Så det var väl så dags nu! Hon klarade det galant så klart. Å bältet hade vi ju på oss oxå så där ordentligt, när polisen spanade in å kollade oss. :)


I dag var det dags för danspasset igen. Men hallå! Att det kan vara så kul! Skrattade mest hela tiden denna gång med, trots att jag dit ensam idag. :)
 
 

I morgon kanske det kan bli IKEA med Marie. Får se hur det blir... Egentligen är inte ett sådant besök inplanerat i budgeten denna månad, men va fasen! Det är ju skoj! Men har än så länge inte gått därifrån med tomma händer. Det är, för mig, rent omöjligt att göra det helt enkelt! :)


Ha en underbar helg!


 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0