Oj oj oj...

Då var det dags att få sig en kommentar om hur hårt det suger att jag inte är flitigare med bloggen... Fick en mindre chock när jag såg att kommentaren är inlagd 9 april!!! Oj va tiden gick snabbt från sist till nu!
Vad som är sig likt är att det även idag är hockey på tvn. Fast denna gång är det Sverige mot Lettland. Det står just nu 4-3 till Sverige och det är 3 minuter kvar av matchen. Heja heja!

Nu har i alla fall våren kommit hit till Solstaden, på riktigt denna gång. För kommer det mer snö och liknande oväder - ja då går jag ut i strejk!!! Nu är vintersäsongen avslutat och vi närmar ju oss månaden maj med stormsteg! Ge mig en rak väg mot sommaren!
Vilket påminner mig om att på måndag blir min kära å nära vän Åsa, ett år äldre. Bara två kvar till 30 då... Vilken tur att jag ligger ett helt halvår efter henne   



I dag har min sköna lillasyster haft sitt körkort i 5 år! Ojsan vad tiden gick fort! Grattis till henne! So far so good!
För egen del är det i år dags att byta både bild och kort. Vilket betyder att jag har haft körkort i 10 år!! Hur gammal blev jag nu på en gång???

Matchen är slut och det blev svensk seger. Men va trevligt då!

Något som är mindre trevligt är att jag nu kommer att tillbringa mina arbetsdagar på fabriken ändå fram till mitten av augusti!!! Jag fasar verkligen för att bli fast där! Men samtidigt är det ett jobb som ger mycket bra betalt och de jag jobbar med, de flesta i alla fall, är ju roliga. Tiden går fort och ett, tu, tre så är det ny lön som kommer in på kontot.
Tackarrrrrr!!!
I tisdags när lönebeskedet damp ner från brevinkastet, rev jag upp kuvertet så fort jag kom innanför dörren. Med jacka och skor på, vecklade jag upp pappret och blev med ens på ett strålande humör! Det var riktigt längesedan som en liknande summa funnits på mitt konto. Kan ju påpeka att det som drogs bort i skatt denna månad, är på ett ungefär vad jag levt på under varje månad sedan förra sommaren... Det är alltså inte bara solen som strålar här i Karlstad denna vecka!

På lördag blir det till att vara generös mot sig själv och köpa sig en drink extra i baren på Nöjesfabriken.
Det ska bli så kul att gå ut! Har laddat inför den här helgen i cirka tre veckor nu - eller en halv evighet som det har känts...  





Sedan sistens så har en av mina härliga vänner fått en son, som har fått namnet Sigge. Jag och syster var på besök i tisdags - himmel så söt han är! Så mini! Men stolta Mama D berättade att han vuxit både på längden och i vikten. Så det så! Ja ja ja, men han är fortfarande mini och underbart go!

Sedan i tisdags har ett riktigt glatt humör svävat omkring mig och leendet kryper fram med väldigt täta och jämna mellanrum. Och det är inte bara lönekuvertet som är orsaken.
Våren ger upphov till så många konstiga saker i kroppen och när man flörtar å har skoj samtidigt, ja då är ju ett stort leende en konsekvens man får ta liksom!
Vad som komma skall, är mig ovetande och det får så vara! Men just nu är det bara skoj, så varför inte njuta lite då??

  











Nej nu tycker jag att jag har gjort en god insats när det gäller uppdateringen. Och förhoppningsvis ska inga mer pekpinnar och kommentarer behövas för att det inte ska gå en månad mellan gångerna... Men kommentarer i övrigt är ju så klart kul att få. Eller hur Madde?? hi hi hi





Ha dä gôtt i sola nu!


  

Kommentarer
Postat av: Madde

JIPPIE!!! Äntligen lite att läsa.. men tyvärr tog det slut alldeles för fort så jag hoppas jag slipper vänta en månad på nästa!! hihi!! Här uppe har det varit soligt i exakt 9 dagar, hur underbart som helst!! =) Skönt med jobb som ger bra betalt, de e ju en annan inte bortskämd med o kommer aldrig vara heller haha.. Nu är morgonpromenixen avklarad och jag ska rusa till skolan!! Puss Puss

2008-04-25 @ 09:07:32
URL: http://maddebjork.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0