Jag rekommenderar starkt...

... dansaerobics! Det är en ren och skär utmaning att ta sig igenom passet. Det är bara att gratulera om du kan ta dig igenom passet med stil och grace. För min del är det armar och ben överallt. Det ska snurras, hoppas och allt i takt & ton så klart! Rör sig fötterna åt ett håll, så visst ska händerna åt det ett annat och koordinationen får sin en omgång. Det är utmanade, jobbigt och hur kul som helst!
Jag var på passet för första gången förra torsdagen och lyckades övertala min mamma att följa med i dag. Jag försöker verkligen att hålla en koncentrerad min och fokusera på det som ska göras. Men ett leende och lite skratt kommer bubblande efter ett tag och det är bara att gilla läget! Men ett gott skratt förlänger ju livet och skrattet gör att jag går i från passet på ett strålande humör. Härligt! :)

image4


Jag läste häromdagen på aftonbladet.se att det finns en amöba som i år har tagit död på 6 personer i USA! Den trivs tydligen i varma vatten och människor som simmar i sjöar i södra USA råds nu att använda näsklämmor, då amöban tar sig in genom näsan och tar sig sedan till hjärnan - som den äter upp!!! Jag tror jag får spy, va äckligt! Om den globala uppvärmningen fortsätter så vet vi tydligen vad vi har att vänta oss. Kul. Jag skulle inte ens tänka på att hoppa i vattnet om jag visste att sjön innehöll denna amöba!
Usch, det går rysningar i hela mig bara jag tänker på det!


image5
Dödsamöban Naegleria fowleri. Inte att leka med.


På lördag ska jag, mamma och pappa på The Wedding Singer som går på Värmlandsteatern just nu. Min syster skulle egentligen med, men det visade sig att det krockade med hennes inplanerade festande. Så kan det gå!
Hoppas i alla fall att föreställningen kan leva upp till förväntningarna. Jag har sett filmen ett antal gånger så jag går dit med förhoppningar om underhållning och den go'a, ljuva 80-tals stämning som ska råda!
Jag och syster har även köpt biljetter till en hemmamatch för Färjestad, sittplats denna gång. Vi brukar stå och skrika & skråla med i klacken, men nu har vi  valt att bara se på det hav av folk som befinner sig på ståplatserna. Vi ska se när Frölunda hälsar på och hoppas så klart på seger för hemmalaget. Matchen är nämligen dagen innan min födelsedag, så jag hoppas på firande humör redan kvällen innan. Och på födelsedagen har jag bokat in en massagetid, en skön och avslappnande present till mig själv. Jag är så snäll! Det blir så klart fest på lördagen också. Det blir säkert både lite fira och sörja, att åren går så snabbt och 30 närmar sig med skrämmande stormsteg.

Nu ska jag sätta på min DVD och titta på Get Shorty, vila min trötta kropp efter hela veckans övningar. Jag hinner säkert se efterföljaren, Be Cool, också. Jag har nämligen tänkt hålla mig vaken till midnatt, så att  jag kan boka mig på ett tema-spinningpass för lördagen. Man får ju bara boka dagen innan, och på detta sätt vet jag säkert att jag får plats.
Temat denna gång är ett Duo-pass. Det innebär 2 ledare och 110 minuters spinning, det vill säga 2 pass. Så imorgon är det vila och uppladdning som gäller för att orka med. Det kan kännas jobbigt innan och veta att det ska spinnas i nästan 2 timmar, men jag vet att när jag väl är där och i gång, så kommer tiden att gå fort och orken räcker till. Det har varit så de andra gångerna jag varit iväg på sådant pass i alla fall... :)
Nu ska jag tända lite värmeljus, mysa och slappa!



image2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0