Äntligen ny mobil till mig!

Efter en tid med irriterande och näst intill vansinnigt beteende, får min mobil nu lämna över tronen till en nyare modell! Helt underbart!! Den nya fina ligger nu på laddning och jag ser fram emot att till exempel kunna skriva ett meddelande utan att bli halvt hysterisk för att knapparna inte vill samarbeta. Jag förväntar mig ljuva tider! :)

Något som har gett mig ro i själen och solsken i mitt hjärta, är att snön äntligen har kommit och att lite faktiskt har tagit fäste på diverse gräsmatta! LJUVLIGT!!! Nu inväntar jag lite mer snö, så att en snöängel kan bli gjord!
Det är ett tag kvar, men TÄNK OM julen blir vit i år?! Kanske ska plita ner några smöriga rader till Jultomten och be om en härligt vit jul...

I dag blev inlämningsuppgift nummer 1 tillgänglig i kursen Statistik. Det är absolut inte det roligaste ämnet, men det hör till och ska göras. Vår lärare ser helnöjd ut när han står framme vid whiteboarden och pratar om bland annat histogram, frekvenser och varianser. I dag pratade han bland annat om ett väldigt informativt diagram - Boxplot, som också kallas lådagram. Efter att ha sagt namnet yttrar min lärare något i stil med: "det är ett så gulligt/sött namn"... Va?! En massa fnitter bröt ut i salen, och där framme vid tavlan står han och ser se nöjd och sprallig ut. Tänk å bli så över statistik!! Även om ämnet i sig är lite lätt tråkigt, så underhåller läraren med sitt lustiga sätt och stil!

I väntan på att Cesar Millan ska dyka upp i rutan, faller det många tårar hos Dr Phil just nu. Oj oj oj, mitt liv är nog inte så illa som det kan känns ibland! :)



image7
Peace out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0