After work, hockey & statistik

I fredags var det dags att gå på min första After work. Gick till Månen med mamma och moster, och det var faktiskt riktigt kul. Lite högre snittålder än vanligt kanske och inte så många jag kände, men jag var ju inte ensam så det gick bra. På Månen uppträdde tvillingarna Rongedal. Två tummar upp för dem! Charmiga pojkar som sjunger och underhåller så galant. :)
Efter tvillingarnas andra och sista uppträdande vandrade vi (som så många andra upptäckte vi) vidare till Harry's. Inte mitt favoritställe, men mitt sällskap ville dit och jag var verkligen inte redo att gå hem! Efter lite alkohol, prat och spanande, tog vi en sista avstickar till Pitcher's. Under kvällen föll det en del regn och när vi var redo att återvända till respektive hem it was raining cats and dogs! Så vad göra?! Ringa den privata taxin så klart - pappa! Snälla föräldrar underlättar livet markant! :)
På lördagen var det dags att gå på hockey. Färjestad tog emot Luleå och visst, rätt lag vann, men matchen i sig var inte speciellt bra eller underhållande. Det var mest att sitta å titta på pucken när den åkte fram och tillbaka på isen i tre perioder...
I går blev det en sväng till IKEA - igen! Det är inte bra att ha en butik så nära, men mamma, moster och mormor skulle dit och jag ville inte sitta hemma. Det är bara det att jag har väldigt svårt att åka tomhänt därifrån! Det är inte stora saker, utan småplock. Poängen är att jag alltid har något med mig därifrån!

I dag var det dags för ännu en kursstart på universitetet - Statistik! Åh nej, va jag inte känner för detta! Jag hoppas verkligen att kursen går snabbt och smidigt förbi. Självklart ska det göras grupparbete i denna kurs, 4 uppgifter ska göras. Sedan kommer tentan och det ska ju bli sååå kul!
Gjorde Höken-tentan i torsdags och jag var helt färdig efter den. Tenta-tiden var mellan 8.15 och 13.15, och jag satt där hela tiden igenom. Ändå blev det en fråga som jag inte hann göra färdigt. Men jag hade ju sparat den till sist eftersom jag inte kunde den så bra. Nu håller jag tummarna att mina svar räckte och att det blev en godkänd skrivning!

I går skjutsade familjen min lilla syster till flygplatsen, där vi vinkade av henne på hennes resa till Luleå. Fick åka till Stockholm först för att springa till nästa plan, men målet var Luleå. Hon fick packa vinterkläder i sin väska och tyckte det var en lite udda känsla att packa för två veckor som inte innebar linnen, flip-flops och semester. Det ska öppnas en Toys R Us butik i Luleå nästa torsdag, så hon är där och hjälper till innan och under öppningshelgen. Antar att hon kommer vara sliten när hon kommer hem. Kul för henne att julhandeln drar i gång här då...
Har ni inget för er torsdagen den 15 november och är i Luleå trakten så ta en sväng förbi butiken. :)

Oj oj oj, nu sprutar tårarna på gästerna hos Dr Phil... Stackars stackars... :(

Nej nu ska jag inta min sköna soffa och spana på lite Vänner. Behöver underhållas lite i höst mörkret. :)

Ha dä gôtt!

Kommentarer
Postat av: Madde

Hejj!! Vad kul att du har hittat hit.. eller rättare sagt att du hittade mig =) Hur har du de? Ja de e lite svårt själv att inse vad man gett sig in på ibland.. men oftast känns det vrlkigen helt rätt!! Vad gör du nu? Hann inte läsa så noga nu får läsa mer imorrn!! Puss Puss

2007-11-06 @ 22:12:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0