Fröken Trött & Sliten!

Klockan har knappt passerat 17.00 och mina ögon är hur tunga som helst!
I går var det måndagen från helvetet på jobbet och det följdes av en liknande tisdag. Även om tisdagen var en kortare arbetsdag, räknat i timmar,  så var den lika intensiv! Det är klart att det är skönt att det finns att göra när jag är på jobbet, men det finns liksom aldrig ett mellanläge. Endera är det helt dött och jag bara väntar ut tiden för att få gå hem, eller också är det skrik å panik från början till sent slut!

Och var har solen tagit vägen? Är det inte nu som solen ska skina, värma och färga oss gyllene bruna?? Jag saknar det gamla goda klimatet. Vinter när vintern ska vara (det vill säga en vit jul!), sommar när det är dags (juni, juli och in i augusti) och vår & höst däremellan! Men det var då och nu är nu. Att blicka bakåt hjälper dock inte...

Nu till något roligare ämne. Lördagens match mellan Carlstad United och Manchester City! Jobbade mellan 11 och 19, och timmarna bara flög förbi. Det var hur kul som helst! :)
Mycket folk, charmiga engelskmän, stor försäljning och självklart fotboll! Jag och en kompis (som fick med mig dit) fick djobba i en kiosk tillsammans med en tredje tjej. Vi jobbade bra tillsammans och lyckades sälja för nästan 10 000:-. Vilket kändes väldigt bra, eftersom det dyraste vi sålde kostade 20:-.
Vi kicked ass, kort och gott! Jag hoppas att det kommer fler tillfällen som denna att vara med på. För även om vi inte fick se hela matchen, så var vi med mitt i smeten och det räckte gott!

Denna vecka kommer lönen och förgyller vardagen lite, det kanske till och med kan bli lite fest på lördag. Känner för att släppa loss, men har just nu problem med att skramla ihop folk som kan och vill med ut.
Men på söndag blir det bio i alla fall, med lillasyster. Vi ska se Harry Potter & Fenixorden. Visst är det kul att gå på bio? Jag ser på en hel del film och det är helt ok att titta på dem hemma (speciellt nu när jag har min nya, fina, stora tv att titta på), men att gå på bio är ändå roligare. Stor skärm med stort ljud och andras reaktioner som (oftast) förstärker upplevelsen. Visst finns det de som stör och förstör, men det är redan inräknat i ekvationen när man väljer att gå på bio! :)

Ha en fortsatt trevlig vecka!

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0